usch!

Idag började dagen bra.

Jag började jobba klockan 8.45 och skulle jobba till klockan 17.00

Dagen började med att jag vaknade klockan 04,20 (jag skulle egentligen ha gått upp 06,00). Men jag gick upp när jag vaknade och gjorde mig i ordning och åt en bra frukost med filmjölk och ägg. Sen satte jag mig i soffan och hade så tråkigt att jag bestämde mig för att åka iväg till jobbet tidigare.

När jag tog steget innanför dörren på jobbet tittade jag på klockan och såg att den va 07,45... hum en timma tidigare till jobbet, det är inte att leka med=)

Men jag satt och pratade med chefen som också nyss slutat röka.

När jag jobbat i ett par timmar insisterade chefen på att jag skulle gå ner  till fikarummet och ta en kopp kaffe, men jag vägrade eftersom jag visste att kaffet inte skulle smaka lika gott utan den goda cigaretten i handen.

Sen när jag jobbat till klockan halv tre utan rast kände jag att de var dags för att äta. Och istället för att köpa en enportionsrätt som jag brukar göra hade jag förberett en sallad med bönor och massa (för mig) konstiga saker, men tro det eller ej, det smakade riktigt bra.

Efter jobbet åkte jag in till stan och träffa min pojkvän.

Vi åkte hem till honom där vi skulle ha en lugn och mysig filmkväll.

Men när jag kom innanför dörren blev de inte riktigt som jag tänkt mig.

Vi satt i köket och drack öl. Vilket efter ett par stycken ledde till ett olidligt sug efter cigaretter... där föll jag dit.

Vad jag inte väntat mig var att jag fick ett otroligt dåligt samvete efteråt och kände för att träna (måste tyda på att jag är på rätt väg eftersom jag inte haft sug efter att träna på många år)

Nu har jag slängt i mig mängder av vatten i ett naivt försök att rena kroppen efter giftet jag fick i mig av cigaretten.

Nu ska jag sova, men jag har ställt klockan på 10,00 imorgon bitti och då ska jag ut och träna tills jag svimmar, som ett sätt att straffa mig själv för att jag tog den där sketna ciggen.

Det var inte värt det!


Ha de underbart


Kommentarer
Postat av: angelica

hejsan:)

jag har just nu en pågående tävling i min blogg, du kan vinna en personlig bloggdesgn helt gratis, klicka dig vidare in för att läsa mer;) kram Angelica

2008-12-06 @ 00:30:58
URL: http://angelicaolausson.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du borde få guld medalj bara för att du har kommit så långt så du har bestämt dig. bra jobbat tjejen och lycka till!

Kram

2008-12-06 @ 14:55:24
URL: http://emmahannahemera.blogg.se/
Postat av: Johanna

Attans, men ja - nya tag idag! Skridskor imorgon? Kram

2008-12-06 @ 15:13:18
URL: http://johannahellberg.blogg.se/
Postat av: Juwligast

Keep Working, det blir ju lättare i längden. You can do it!

2008-12-07 @ 12:11:22
URL: http://juwlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0